24 Ağustos 2012 Cuma

İlahiyatçılara sorulan sorulardaki inanılmaz değişim

Sevgili Günlük,

Ramazan başladığından beri aklıma takılan iki konu var. İlki, Beşinci Boyut dizisinde dudağının kenarına iliştirdiği yandan gülümsemeyle bugüne kadar insanlığa yüzlerce sosyal içerikli kişisel gelişim şeyi şey eden Salih karakterine ne olduğu, ikincisi de televizyondaki iftar ve sahur programlarına konuk olan ilahiyatçılara sorulan sorulardaki inanılmaz değişim.

‘Hocam bu soruyu hususi sormamı istediler. Ojeylen namaz kılınabilir mi hocam?’ tadında sorular hala mevcudiyetini koruyor lakin çok egzantrik sorular da gelmiyor değil zaman zaman asabileşebilen pek değerli ilahiyat profesörlerine. Buyurun örnek üzerinden gidelim:


-Hocam, erkekken kadın olmuş bir kişi, camide yanınızda namaz kılarken eli elinize değerse namaz bozulur mu? (Yalanım varsa kaynanam ölsün sevgili günlük)

Bana kalsa ilahiyatçı hoca, en derininden bir nefes alıp verip ‘erkekken cinsiyet değiştiren birinin camide namaz kılarken sizin yanınıza denk düşüp üstüne üstlük elinin de sizin elinize değme olasılığının milyonda kaç olduğunu biliyor musunuz?’ şeklinde soruya soruyla cevap verme eğilimine gitse gayet de karizmatik olurdu. Gel gör ki sorulara cevap verme konusunda otomatiğe bağlayan hocamız sanki her gün bu tip olaylarla karşılaşıyormuşçasına bir çırpıda birşeyler deyiverdi, şaşırdım kaldım Allah canımı almasın.

Bir diğer soruya bakalım şimdi de:
-Hocam, iyi geceler. Mekanınız cennet olsun hocam. Hocam ben gelinimin ziynet eşyalarını ödünç aldım. Zekatını benim mi vermem lazım yoksa gelinimin mi?
Hocadan ‘zekatı gelinin ödemesi lazım’ cevabını alan ablamız yüzünde beliren gülümsemeye engel olamamaktadır. Yüzde beliren tebessümün nedeni biraz ‘iyi bari zekattan yırttık’ düşüncesi ise biraz da ‘Ne orijinal soru sordum ama. Acayip havam oldu. Kıskanç Nezahat da izliyordur inşallah” hissiyatıdır.

Neyse saygıdeğer günlük. Gördüğünüz gibi sorular hiç de fena değil. Ramazan’a özel soruların ‘Hocam bayanların kaş alması günah mıdır’dan üstte örneğini verdiğim oldukça karmaşık yapılı, üniversite sınavında sorulsa doğru cevap veren öğrenciyi diğerlerinin 4-5 puan ilerisine taşıyacak nitelikte bir yapıya evrilmesinin altında ne olabilir sorusunun cevabı ise gizemini koruyor.

Bu tip sorulara bitmek bilmeyen bir sabırla cevap veren hocalarımızı her ne kadar takdir etsem de bu gibi durumlarda gözlerim Zekeriya hocayı aramıyor desem yalan olur. Zekeriya Beyaz böyle bir durumda nasıl cevap verirdi buyurun izleyelim:

-Hocam, oruçlu birinin küfür etmesi orucu bozar mı hocam?
-Bakın bunlar hurafedir, vesvesedir. Bunlara itibar etmeyiniz. Aklınızı peynir ekmekle mi yediniz?
-Hocam onu soracaktım ben de. Aklını peynir ekmekle yemek orucu bozar mı?
-Efendim bunlar Hıristiyanlık propagandası yapmaktadırlar, itibar etmeyiniz lütfen. Şimdi dağılın, sahurumu yapcam ben…

Hiç yorum yok: